Missionaire initiatieven voor Westlandse jongeren en gezinnen

Een aantal predikanten en pastores uit het Westland zet zit zich voor een bijzondere droom: ze willen minimaal vijf experimenten laten starten om als kerken meer te betekenen voor kinderen, jongeren en jonge gezinnen. Van een pop-up jongerencafé tot een kliederkerk voor jonge gezinnen of een meet & eat voor dertigers.

Van start

De initiatiefnemers komen uit evangelische, protestantse én katholieke kerken. In 2016 zetten ze dit plan in gang. Inmiddels zijn de eerste initiatieven van start.

Gespreksavond nov 2015

Het plan is ontstaan als een vervolg op meetings in 2014 en de meeting in 2015. Daar kwamen veel mensen op af.

Resultaten onderzoek

Tijden de meetings kwamen praktijkverhalen aan bod en er werd een onderzoek gepresenteerd waaruit bleek dat in het Westland minder dan 1.000 jongeren tussen de 16 en 30 jaar structureel betrokken zijn bij een Westlandse kerk. Dat is minder dan 5% van de jongeren!

Droom van de werkgroep

De droom van de werkgroep Westland Missionair is dat er voor 2021 vijf nieuwe, missionaire initiatieven mogen ontstaan voor kinderen, jongeren en jonge gezinnen. We richten ons daarbij op het Westland en Hoek van Holland.