Westlandse voorgangers heten homo’s welkom

Via een open brief maken ruim dertig christelijke voorgangers duidelijk dat homo’s welkom zijn, zowel in het Westland als in hun kerken. Aanleiding voor de brief is een recent onderzoek waarin een ‘conservatief-christelijke cultuur’ werd aangedragen als één van de oorzaken voor geweld tegen homo’s in het Westland. De brief is gepubliceerd op www.westlandsekerken.nl/openbrief/.

Open brief

De open brief is op persoonlijke titel ondertekend door protestantse, rooms-katholieke en evangelische voorgangers uit het Westland. De ondertekenaars willen een positief tegengeluid laten horen: “Met deze open brief spreken we uit dat we als christenen willen bijdragen aan een veilige cultuur. We willen een liefdevolle plek bieden aan homo’s en lesbiennes, zodat wij een bijdrage leveren aan een Westland waar iedereen welkom en veilig is.”